Fandom

Dragon Age Polska Wiki

Cailan Theirin

1649stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Cailan Theirin (ur. 9:5 Smoka, zm. 9:30 Smoka) – król Fereldenu, syn króla Marica Theirina i królowej Rowan, mąż Anory Mac Tir.

Przeszłość Edytuj

Cailan odziedziczył po matce zamiłowanie do książek. Jako dziecko uwielbiał słuchać opowieści o bohaterach, zwłaszcza tych opisujących dojście jego ojca do władzy. Po śmierci Rowan Cailan dorastał bez rodzeństwa. Chociaż z Alistairem spotkał się tylko raz, w dzieciństwie, wiedział, że jest jego przyrodnim bratem i informowano go o jego życiu.

Po śmierci matki wychowywany był zarówno przez Marica, jak i Loghaina, który pomagał królowi w jego wychowaniu. Gdy Cailan był dzieckiem, Loghain zaaranżował jego ślub ze swoją córką Anorą. Chociaż miało być to małżeństwo czysto polityczne, związek przerodził się w coś więcej, chociaż Cailan nie pozostał całkowicie wierny swojej żonie.

Udział Edytuj

Cailan wita Duncana i Strażnika po ich przybyciu do Ostagaru. Wieczorem tego samego dnia dowodzi wojskami fereldeńskimi podczas walki z mrocznymi pomiotami. Ginie zabity przez ogra, gdy Loghain zdradza go i wycofuje swoje wojska.

Gdy Strażnik wraca do Ostagaru, znajduje ukrzyżowane ciało Cailana. Może spalić je na stosie lub zostawić na pożarcie wilkom albo mrocznym pomiotom.

Ciekawostki Edytuj

  • Postać Cailana została napisana przez Davida Gaidera.
  • Cailan jest celtyckim imieniem znaczącym „dziecko”, co wpisuje się w motyw młodego i naiwnego króla, jakim jest Cailan.
  • Cailan ma taki sam styl włosów jak Zevran Arainai.
  • Wielki miecz, jaki dzierży Cailan, ma taki sam model jak Yusaris.
  • David Gaider potwierdził w rozmowie[1], że Cailan z powodu jej niepłodności rzeczywiście planował zostawienie Anory dla cesarzowej Celene. Wątek ten został usunięty ze scenariusza, wskazówki co do niego zostały wprowadzone dopiero w Powrocie do Ostagaru.

Przypisy Edytuj

  1. Dragon Age 2 PAX Day 3 David Gaider Interview - 9/5/2010

Więcej z Fandomu

Losowa wiki