FANDOM

Bryce Cousland – teyrn Wysokoża, a zarazem jedna z najbardziej wpływowych osób w Fereldenie. Mąż Eleanory Cousland, ojciec Fergusa Couslanda i potencjalnego Strażnika.

Przeszłość Edytuj

Bryce Cousland jest potomkiem Sarima Couslanda i jednym z dwóch pozostałych teyrnów (drugim jest Loghain Mac Tir). Podczas powstania fereldeńskiego walczył u boku arla Leonasa Brylanda z Południowych Krain i arla Rendona Howe’a z Amarantu w bitwie nad Białą Rzeką, z której ocalało jedynie pięćdziesięciu powstańców.

Według Dairrena Cousland jest popularnym i szanowanym mężczyzną, który według wiele osób powinien zasiąść na tronie zamiast Cailana.

Udział Edytuj

Bryce i Cousland przygotowują wojska Wysokoża do wyruszenia pod Ostagar, kiedy pojawia się Duncan poszukujący nowych rekrutów do Szarej Straży. Arl Howe, wieloletni przyjaciel i sojusznik Bryce’a, oczekuje na przybycie swoich wojsk. Cousland odprawia swoje dzieci, żeby omówić ważne sprawy z Howe’em i Duncanem.

Wieczorem wojska Couslandów dowodzone przez Fergusa wyruszają z Wysokoża. Nocą zamek Cousland atakują żołnierze Howe’a, a w wyniku walk Bryce zostaje ciężko ranny. Szukając swojej rodziny, próbuje pomóc sir Gilmore’owi i pozostałym na zamku strażnikom. Dociera do kuchni, nie mogąc kontynuować dalej ze względu na odniesione obrażenia, gdzie namawia swoją rodzinę, żeby uciekła przez wyjście dla służby w spiżarni, zanim ludzie Howe’a zdobędą zamek. Eleanora zostaje z Bryce’em, podczas gdy jego dziecko ucieka z Duncanem i zostaje Szarym Strażnikiem.

Jeżeli Strażnik jest ludzkim i odpowie źle na pytania duchów strzegących Urny Świętych Prochów, będzie musiał stoczyć walkę z widmem Bryce’a.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki