FANDOM

Pytajnik
Nazwa strony nie jest nazwą oficjalną, wykorzystana została jako przypuszczalnie poprawna.

Bitwa o Wysokoże – konflikt zbrojny mający miejsce w roku 9:30 Smoka pomiędzy teyrnirem Wysokoża a arlatem Amarantu. Wojska teyrn Bryce’a Couslanda i Rendona Howe’a miały wspólnie wyruszyć do Ostagaru, żeby wesprzeć armię króla Cailana ścierającą się z mrocznymi pomiotami. Po przybyciu na zamek Cousland Howe oświadczył, że jego wojska dotrą na miejsce z opóźnieniem. Teyrn, nie chcąc, żeby król czekał na posiłki, nakazał swojemu synowi Fergusowi wyruszyć wraz z oddziałami Couslandów, podczas gdy on dotrze na miejsce wraz z oddziałami Howe’a. Wieczorem, kiedy na zamku pozostała tylko garstka żołnierzy, został on zaatakowany przez wojska arla Amarantu, które w rzeczywistości czekały niedaleko na rozkaz do ataku. Wojska nieprzyjaciela w ciągu kilku godzin zajęły zamek, zabijając niemalże wszystkich jego mieszkańców. Zdrada Howe’a doprowadziła do niemal całkowitego wybicia rodu Couslandów, zaś zdradziecki arl ogłosił się nowym teyrnem, zaś jego prawa do teyrniru potwierdził regent Loghain Mac Tir.

Następstwa Edytuj

Couslandowie, jako jeden z najpotężniejszych i najbardziej poważanych fereldeńskich rodów, miał ogromny wpływ na kształtowanie polityki w kraju. Bryce Cousland był jednym z najpoważniejszych oponentów politycznych Loghaina, który zdradziwszy króla Cailana obwołał się regentem. Po śmierci Couslanda, podczas gdy drugi polityczny przeciwnik regenta – arl Eamon Guerrin z Redcliffe – był obłożnie chory, Loghain nie miał wystarczająco silnych przeciwników, którzy zakwestionowaliby jego prawa do tronu. Przyczyniło się to do eskalacji sporu, który w następnych tygodniach przerodził się w wojnę domową, podczas której słabsi szlachcice próbowali zebrać się i stawić opór samozwańczemu regentowi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki