FANDOM

Ben-Hassrath[1] (w qunlacie „serce armii”) – jedna z organizacji działająca w społeczeństwie qunari, podlegająca ariqun. Zadaniem Ben-Hassrath jest obrona wartości qun oraz niewinnych, a jego przedstawiciele postrzegani są przez qunari jako kapłani i przywódcy utrzymujący jedność, uznawaną za jedną z najważniejszych cech ich społeczeństwa.

Obowiązki Edytuj

Głównym zadaniem Ben-Hassrath jest egzekwowanie praw qun w społeczeństwie qunari poprzez sprawowanie funkcji „milicjantów” i „reedukatorów” – zarówno qunari, którzy odrzucają zasady, jak i nowo nawróconych. Pełnią również funkcję szpiegów i skrytobójców oraz wykonują inne misje wymagające dyskrecji.

Cała organizacja podlega pod ariqun, wobec czego jej przedstawiciele postrzegani są jako kapłani. Qunari dzielą działalność agentów na trzy kategorie: „niebezpieczne zamiary”, „niebezpieczne czyny” i „niebezpieczne pytania”. Wszystkimi operacjami zarządza trzech kapłanów z minitriumwiratu, a każdy z nich odpowiada za innego rodzaju działalność. „Niebezpieczne pytania” odpowiadają za wywiad i przeprowadzanie sabotaży, „niebezpieczne czyny” skupiają się na egzekwowaniu prawa i prawie nigdy nie opuszczają terenów zajętych przez qunari – wyjątkiem są pościgi za uciekinierami. „Niebezpiecznymi zamiarami” kieruje kapłan nazywany viddasalą, czyli „ten, który zmienia cel”, a komórka zajmuje się nawracaniem cudzoziemców, reedukacją oraz gromadzeniem i odizolowywaniem magów oraz przedmiotów magicznych.

Do Ben-Hassrath przydzielone mogą być osoby obu płci, jednak ich obowiązki zależne są od płci – podczas gdy kobiety nadzorują i reedukują dzieci i dorosłe kobiety, mężczyźni odpowiedzialni są wyłącznie za dorosłych mężczyzn. Chociaż organizacja postrzegana jest jako stan kapłański, reprezentowany przez kobiety, mogą wstępować do niej również mężczyźni. Kobiety uczone są walki, jednak w innym stylu niż żołnierze i w odróżnieniu od nich ich narzędziem pracy nie jest broń. W rezultacie nie posiadają oręża, które symbolizuje ich duszę jak w antaamie, mogą za to wykorzystywać dowolne narzędzia, które okażą się przydatne w wykonaniu zadania. Wydaje się, że w rzeczywistości ben-hassrath preferują rozwiązania nie siłowe, twierdząc: „Są inne ścieżki, nie wszystkie muszą prowadzić do tego samego celu”.

Większość ben-hassrath nie posiada rogów. Do misji szpiegowskich wysyłani są z reguły przedstawiciele innych ras, ponieważ mniej rzucają się w oczy, a tym samym lepiej nadają się do wykonywania zadań wymagających dyskrecji.

Rangi Edytuj

  • Ariqun – najwyższa kapłanka
  • Hissrad – szpieg
  • Tallis – skrytobójca
  • Salit
  • Viddasala – wysoko postawiony członek organizacji, zajmujący się odnajdowaniem, badaniem i powstrzymywaniem magii. Zajmuje się również nawracaniem cudzoziemców i reedukowaniem wyznawców qun

Znani ben-hassrath Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Zobacz też Edytuj

Przypisy

  1. Zgodnie z przyjętą w polskiej wersji nomenklaturą, Ben-Hassrath jest nazwą organizacji, zaś ben-hassrath oznacza jej agenta bądź agentów.