FANDOM

Apostaci to magowie niebędący częścią Kręgu Maginów, uważani są za zbuntowanych magów. Istnieją dwa typy apostatów: „ludowi czarodzieje” i zwykli magowie, którzy nigdy nie byli członkami Kręgu, a także uciekinierzy z Wieży. Zakon templariuszy jest zobowiązany do  ich ścigania i wyłapywania, bądź też zabijania.

HistoriaEdytuj

Pierwotnie termin „apostata” oznaczał magów, którzy z własnej woli opuścili Krąg i zboczyli ze ścieżki wyznaczonej im przez Zakon. Kiedy andrastianizm stał się religią dominującą w Thedas, Zakon zaczął uznawać za apostatę każdego, kto sprzeciwia się jego prawom. Zakon uważa, że apostaci mają większe niż magowie zamieszkujący Wieże Kręgów prawdopodobieństwo do zostania opętanym przez demony i przemienienia się w plugawca.

Zakon do apostatów wlicza również dalijskich magów, którzy nie są ścigani z tego powodu tak długo, jak trzymają się z dala od cywilizacji. Magowie kontrolowani przez qunari, saarebasowie, również są traktowani przez Zakon jako odstępcy.

MaleficarEdytuj

Główny artykuł: Maleficar

Maleficar posługuje się niebezpiecznymi i zakazanymi odłamami magii, w tym magią krwi. Wielu z apostatów ich nie praktykuje, jednak stereotyp apostaty-maga krwi prowadzi do postrzegania większości magów spoza Kręgu Maginów za maleficarum.

Znani apostaciEdytuj

Uwaga: W Dragon Age: Inkwizycji teoretycznie każdy mag uznawany jest za apostatę po tym, jak Kręgi zostały oficjalnie rozwiązane przez wielką zaklinaczkę Fionę.

Wpisy do kodeksuEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki