Fandom

Dragon Age Polska Wiki

Antivańskie Kruki

1649stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
„To najskuteczniejsza, najstraszliwsza, najdroższa gildia skrytobójców ma siedzibę w Antivii i sama ich reputacja skutecznie broni jej granic”

Antivańskie Kruki, znane również jako Dom Kruków lub Bractwo Kruków – elitarna organizacja skrytobójców, szpiegów i złodziei, znana w całym Thedas.

Opis Edytuj

Ze względu na zabójczą reputację i egzotyczne trucizny, jakich używają, Kruki praktycznie rządzą w Antivie. Chociaż honorowość w tego typu organizacji jest co najmniej dyskusyjna, Kruku hołdują jednemu przekonaniu: dotrzymywać kontraktów i umów. Niepowodzenie w wykonaniu zleconego zadania jest równoznaczne ze śmiercią agenta, któremu zostało ono powierzone. Kruki stanowią znaczącą siłę polityczną, często wynajmowaną do zabijania antivańskich szlachciców, a nawet członków rodziny królewskiej. Według Zevrana stanowią ważny element antivańskiego społeczeństwa.

Kiedy ktoś wynajmuje Kruki, kontraktem zajmuje się jeden z mistrzów. Jeżeli nie jest on w stanie poradzić sobie z zadaniem, przejmowane jest ono przez innych mistrzów. Możliwe jest wynajęcie nawet całego Domu Kruków, chociaż wymaga to ogromnych nakładów finansowych, dlatego jak dotąd sytuacja taka miała miejsce tylko raz.

Historia Edytuj

Kruki zaczynały jako ramię Zakonu. Na wzgórzach Treviso grupa mnichów hodowała w swoim opactwie zioła, z których następnie wytwarzali trucizny, które stanowiły jedyną dostępną im metodę walki z despotycznym księciem władającym regionem.

Kruki i królowa Madrigal Edytuj

Jednym z najbardziej znanych i niesławnych zleceń wykonanych przez Kruki jest zabójstwo królowej Madrigal, zamordowanej podczas polowania, a następnej znalezionej z czterema mieczami wbitymi w pierś. Jednym z mieczy była replika Ostrza Miłosierdzia archonta Hessariana. Wydarzenie to miało miejsce pod koniec Wieku Świętych, toteż nadchodzące stulecie nazwano zostało Wiekiem Stali właśnie ze względu na zabójstwo królowej. Kapitan Aristade prowadzący śledztwo w tej sprawie pojmał i przesłuchiwał kilka Kruków, jednak żaden z nich nie wyjawił żadnych tajemnic, co tylko wzmocniło reputację Kruków jako skutecznych i dyskretnych.

Podczas Czwartej Plagi Kruk imieniem Calien d’Evaliste, będący jednocześnie uprawiającym magię krwi apostatą, wspomagał Szarych Strażników po upadku miasta Antiva. Odegrał znaczącą rolę w przełamaniu oblężenia Hossbergu, stolicy Anderfels, i wziął udział w bitwie pod Ayesleigh, w której zgładzono arcydemona Andorala.

Udział Edytuj

Dragon Age: Początek Edytuj

Arl Rendon Howe najmuje Zevrana Arainaia do zabicia Strażnika, Alistaira i ich sojuszników, stanowiących polityczne zagrożenie dla Howe’a i jego zwierzchnika, regenta Loghaina Mac Tira. Kiedy zasadzka Zevrana nie udaje się, a jego sojusznicy zostają zabici, może on zginąć z ręki Strażnika, zostać przez niego zwerbowany lub wypuszczony. Jeżeli został zwerbowany, jego były towarzysz Taliesen spotyka się z nim w Denerim, oferując możliwość powrotu w szeregi Kruków i dokończenie zlecenia na Strażnika. Jeżeli uzyskano wystarczająco wysokie poparcie Zevrana, odmówi on Taliesenowi i zabije go, żeby chronić Strażnika. W przeciwnym wypadku staje przeciwko niemu i ginie wraz z pozostałymi Krukami.

Strażnik może przyjąć również kilka zleceń od Kruków, zlecanych przez mistrza Ignacia, który wyjaśnia, że Kruki przyjęły zlecenie na jego głowę, uważając, że Loghain jest jedyną nadzieją na zjednoczenie Fereldenu i poprowadzenie kraju w walce przeciwko mrocznym pomiotom, dlatego eliminowali jego oponentów. Sukcesy Strażnika przekonały jednak Kruki, że jest on realną alternatywą, a zlecone mu zadania osłabią Loghaina, jednocześnie służąc Krukom.

Hierarchia Edytuj

Antivańskie Kruki podzielone są na domy, inspirowane wielkimi rodami szlacheckimi, a przedstawiciel każdego domu – od przywódcy po szeregowego skrytobójcę – jako nazwisko przyjmuje nazwę domu. Przydództwo nad gildią sprawuje prawdopodobnie ośmiu liderów najpotężniejszych domów, nazywanych szponami, zaś przedstawiciele pomniejszych domów znani są jako cuchillos (noże).

  • Szpon: wysoko postawiony członek gildii
  • Mistrz gildii: lider określonej grupy Kruków
  • Mistrz: wysoko postawiony skrytobójca zajmujący się kontraktami
  • Skrytobójca: szeregowy członek gildii

Rekrutacja Edytuj

Kruki bardzo często werbują w swoje szeregi elfów, ponieważ są one atrakcyjne dla ludzi, co daje im przewagę nad celem. Rekruci szkoleni są od dziecka, a jeżeli popełnią błąd, są zabijani, co stanowi skuteczną metodę werbunku, a dodatkowo umacnia przekonanie, że Kruki posiadają wyjątkowe umiejętności.

Przedstawiciele gildii kupują osierocone lub zniewolone elfy i ludzi, a następnie zmuszają do zamieszkania wspólnie w ciasnych klitkach. Jedynym sposobem na przeżycie jest udowodnienie, że jest się przydatnym, co wymaga ukończenia wielu prób Kruków, w tym m.in. zabicia swoich rówieśników.

Kruk, który został awansowany do rangi szpona, otrzymuje od mistrza gildii ceremonialny sztylet i zostaje wysłany na samotną misję mającą na celu zdjęcie wskazanego celu. Im większe ryzyko związane z misją, tym lepszym omenem dla szpona jest zakończenie jej powodzeniem.

Ważni członkowie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W Dragon Age: Początku Zevran zapytany przez Stena, dlaczego członkowie gildii nazywają się „Krukami”, odpowiada, że rozważano nazwę „Pustułki”, ale się nie przyjęła.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki