FANDOM

Ameridan – ostatni Inkwizytor stojący na czele pierwszej Inkwizycji, rozwiązanej niedługo przed założeniem Zakonu.

Historia Edytuj

Historia przedstawia Ameridana jako uznanego łowcę smoków i bliskiego przyjaciela pierwszego cesarza Orlais, Kordillusa Drakona, a zarazem twórcy Zakonu. Pierwszy Inkwizytor opisywany jest zarówno jako człowiek wiary, jak i niezwykle gorliwy. Zaginął w ostatnich latach Wieku Starożytności, niedługo po tym, jak Inkwizycja podzieliła się na zakon templariuszy i Poszukiwaczy Prawdy. Jego los przez stulecia stanowił zagadkę – spekulowano, że zrezygnował z funkcji publicznych, nie chcąc przyćmić nowo powstałych templariuszy. Mimo poszukiwań organizowanych przez Drakona, Ameridana nigdy nie odnaleziono.

Udział Edytuj

Inkwizytorowi, poszukującemu swojego poprzednika, udaje się rozwiązać nie tylko zagadkę zaginięcia Ameridana, ale też jego tożsamości. Podczas poszukiwań okazuje się, że był on elfem wierzącym zarówno w Stwórcę, jak i elicki panteon, zaś jego ukochaną była śniąca imieniem Telana, jednak przekazy o Telanie, jak również elfickim pochodzeniu Ameridana zostały wymazane przez Zakon po tym, jak jego przedstawiciele zdobyli Dalię po zdradzie elfów. Po połączeniu się Inkwizycji z Zakonem ludzie potrzebowali przywódcy, który będzie wzbudzał zaufanie, a nie strach. Drakon osobiście poprosił Ameridana o zostanie Inkwizytorem, chcąc pokazać, że obie strony są zjednoczone – elf przyjął on funkcję, ale niechętnie i tylko ze względu na poczucie obowiązku.

Współczesny Inkwizytor odkrywa, że podczas Drugiej Plagi Awarowie z Kotliny Mroźnego Grzbietu postanowili zaatakować Ferelden, przyzywając swojego boga Hakkona Zimowy Dech i zamykając go w ciele smoka. Ameridanowi nie udało się zabić bestii, ale dzięki magii zatrzymał on jego i siebie w czasie, więżąc go przez osiemset lat.

Inkwizytor spotyka Ameridana w dawnej świątyni Awarów, przebudzonego przez Szczęki Hakkona. Jeżeli poinformuje go o upadku Dalii i zdradzie syna Drakona, Ameridan będzie zdruzgotany tymi wiadomościami. Jeśli w drużynie obecna jest Kasandra, której udało się już poznać prawdę o Poszukiwaczach i rytuale Wyciszenia, Ameridan przyzna, że spodziewał się jego nadużywania. Następnie odchodzi i oswobadza smoka, którego musi zabić Inkwizytor.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki