FANDOM

Zobacz: Łotrzyk
Zobacz: Łotrzyk (Dragon Age II)
Zobacz: Łotrzyk (Inkwizycja)
Łotrzyk ikona.png

Łotrzyk – jedna z trzech grywalnych klas w Dragon Age: Początku i Przebudzeniu, dostępna dla wszystkich ras. Łotrzykowie to przebiegli bojownicy, którzy wykorzystują swą szybkość i przebiegłość w walce, żeby przeniknąć w szeregi wroga w celu zadania jak największych obrażeń. Wszyscy posiadają pewną sprawność w otwieraniu zamków i wykrywaniu pułapek, co sprawia, że są cennym nabytkiem dla każdej drużyny. Nie nadają się do walki w pierwszej linii, skupiają się na ataku z zaskoczenia i w plecy.

W przeciwieństwie do wojownika, który koncentruje się na roli straży przedniej, lub maga, który może posługiwać się jedynie kosturem, łotrzyk ma możliwość wykorzystania dwóch broni lub łuku.

Specjalizacje Edytuj

Dragon Age: Początek Edytuj

Uwaga: W Przebudzeniu wszystkie podstawowe specjalizacje stają się dostępne automatycznie po zainstalowaniu rozszerzenia, nawet jeśli postać nie odblokowała ich w Początku.

Skrytobójca ikona.png Skrytobójca

  • Skrytobójcy specjalizują się w zadawaniu ciosów powodujących powstawanie trudno gojących się ran. Poza tym to mistrzowie kamuflażu i zawodowi mordercy.
  • Specjalizacji tej nauczyć Strażnika może Zevran po uzyskaniu odpowiedniej liczby punktów poparcia i wykonaniu jego zadania pobocznego. Można nauczyć się jej również z księgi zakupionej w obcowisku w Denerim.

Bard ikona.png Bard

  • Bardowie, dzięki opanowaniu sztuki minstreli, pełnią rolę skrytobójców czy szpiegów oraz wykonują inne tajne zadana podczas sporów między szlachcicami. Zabawiają publiczność, a jednocześnie są mistrzami manipulacji.
  • Specjalizacji tej nauczyć Strażnika może Leliana po uzyskaniu odpowiedniej liczby punktów poparcia i wykonaniu jej zadania pobocznego. Można nauczyć się jej również z księgi zakupionej w Kurzowisku w Orzammarze.

Szampierz ikona.png Szampierz

  • Szampierze to wojownicy, którzy nie noszą ciężkich, krępujących ruchy pancerzy, a w walce bazują na lekkich lecz bardzo precyzyjnych atakach.
  • Specjalizację można odblokować poprzez interakcję z Izabelą (gdy gramy z nią w karty). Isabelę możesz znaleźć w Perle w Denerim.

Łowca ikona.png Łowca

  • Łowca potrafi przyzwać leśne zwierzęta, które walczą u jego boku i pomagają w walce.
  • Specjalizację można poznać poprzez zakupienie księgi u Bodahn'a w obozowisku drużyny.

Talenty Edytuj

Główny artykuł: Talenty łotrzyka (Początek)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki